Dobrý večer přátelé

Kategorie: Onkologické nemoci
Vytvořeno 2. 5. 2008 0:00
Napsal Rumlenová Jana
Zobrazeno: 8512

Dobrý večer přátelé, v minulém článku jsem popisovala svoji zkušenost s jednou onkoložkou.

Nyní bych Vám chtěla popsat svoji nepříjemnou zkušenost s chemoterapií, hlavně pro ty, kdo by se stejným problémem mohli setkat. To, že je chemoterapie nepříjemná pro všechny, to víme. Já to tedy vezmu od začátku. V podstatě jsem zpočátku až tak velké problémy neměla, klasická nevolnost ( nezvracela jsem ) a únava. Ovšem po druhé chemoterapii jsem začala mít velké problémy s ústní dutinou, ale ne takové, jak se popisují.

Objednávala jsem si v Lékarně docela drahé přípravky na čištění zubů a výplachy. Ale vnitřek úst jsem měla jako by jste vypili vařící čaj - celý spálený. Takže když už jsem nemohla jíst, začala jsem si kupovat Nutri drinky, jenže posléze už pro mě polykání bylo tak bolestivé, že jsem nemohla ani to, ale hlavně už jsem se nemohla ani napít a v závěru mi dělalo velký problém i mluvit.

Jde o to, že ani lékaři nevěděli, jak mi pomoci, zkoušelo se ledacos. A já jsem stále hubla. Pohled do zrcadla mě vždy rozbrečel, protože tam stálo skutečně "zombi" - hubené stvoření bez vlasů, bez obočí. Ve finále jsem zažila docela blažený pocit, protože jsem už jenom ležela a když jsem nehýbala pusou, tak mě nic nebolelo a fakt mi bylo docela fajn. Pořád jsem jenom spala. Zpětně jsem si říkala, že tohle by byla docela příjemná smrt. Pak už manželovi nějak docvaklo (já jsem si totiž vůbec nestěžovala) a odvezl mě do nemocnice a tam začal šrumec - kapačky - výživa, tekutina, antibiotika. Moje onkoložka za mnou chodila a protože ji nešlo do hlavy, jak se to mohlo takhle rozjet, nechala mi nabrat krev pro výzkumák a tam se zjistilo, že mám v těle cosi, co se neslučuje s jakousi složkou v citostatikách a teď mám na to "papír" pro případnou další chemoterapii.

Ten zážiteik z nemocnice byl opravdu velmi nepříjemný, ne proto, jak mi bylo. Po té, co mi nasadili kapačky se vším potřebným pro mé tělo, se mi docela rychle ulevilo. Ale důsledek všech těch tekutin byl, že jsem neudržela ani moč ani stolici. A to byl pro mě pekelný zážitek! A na závěr - nepomohly žádné drahé přípravky, ale úplně obyčejná "genciálka".

14 dní jsem měla třetinu obličeje fialovou, ale zabralo to. Samozřejmě až po té léčbě v nemocnici. Takže, kdyby jste se někdo náhodou setkal s podobným problémem při chemioterapii, ráda poradím.

"Díky za každé dobré ráno"

Jana H.R.   Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.